۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

روز جهانی زن

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ روز جهانی زن

هر سال در روز ۸ مارس در سراسر دنیا روز جهانی زن برگزار میشود. در این روز دستآوردهای زنان ، تلاشهای آنان در گذشته و در زمان حال ، برای بدست آوردن مساوات ، عدالت ، صلح و بهبود شرایط اجتماعی مورد ارزیابی و تقدیر قرار میگیرد . برای زنان ایران ، این روز در این برهه از زمان ، نه تنها معنی و مفهوم خاصی دارد ، بلکه وظیفه ای بس دشوار بر گردنشان است.
بر زنان ایرانی ظلم بسیار گرانی رفته است. شهروند درجه دوم بوده اند . توی سرشان زده اند ، برابری نداشته اند، تحقیر شده اند و در این بازار مکاره تبدیل به یک کالا شده اند . اما با این حال دیدیم و میبینیم که در صف اول مبارزه با رژیم فاسد و اشغالگر هستند . اینان نه تنها مادران و پرورش دهنده دلیر ترین فرزندان این خاک و بوم هستند ، بلکه خود بدون هیچگونه ترس و واهمه با رژیم دیکتاتوری نظامی در حال جنگ هستند. گروهی که میتواند و باید که تیر خلاص را به پیکر رژیم بزند ، همین زنان ایرانی هستند.
زنان ایرانی خوب میدانند که انتصاب چند زن ( که بویی از زنانگی نبرده اند ) به عنوان وکیل ، وزیر و مدیر عامل دردی از آنان دوا نمیکند.
آزادی ، برابری و عدالت اگر برای همگان نباشد که دیگر آزادی، برابری و عدالت نیست .
بر تمام زنان ایران وظیفه است که در روز جهانی زن و در تمام روزهای دیگر سال به هر نحوی که میتوانند ، در گرفتن حق خود ، فرزندانشان و سایر شهروندان بکوشند و تا آزادی کامل کشور از دست رژیم دیکتاتوری فاسد نظامی از مبارزه خود دست برندارند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر