۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

اتحاد ، مبارزه ، پیروزی

یکی از روش های موثر در مبارزه جنبه غافلگیری ان است. بنابر این هنگامیکه ازروزها و یا هفته ها قبل اعلام میشود که در فلان روز تظاهرات میشود ، دولت کودتا که پول و زور در اختیار دارد ، نیروهای حقوق بگیر خود (بسیجی) را با سلاح های گرم و سرد به جان مردم می اندازد و بنا بر این نتیجه مطلوب بدست نمی آید .
دومین جنبه در موثر بودن مبارزه تداوم ان است. نباید که به دولت ضد مردم فرصت داده شود که فکر کند، نیرو جمع کند و به مردم ضربه بزند . نباید تظاهرات را فقط محدود به روز های مخصوص کرد.
از آنچه که به صورت خلاصه گفته شد چنین میتوان نتیجه گرفت که : در هر فرصتی ، هر روز، در همه جا ، بدون اعلان قبلی باید تظاهرات کرد .
در جریان جنگهای استقلال امریکا (۱۷۸۳ -۱۷۷۵ ) که به سلطه ۱۵۰ ساله انگلیس خاتمه داد ، و موجب شد که کشور ایالات متحده امریکا استقلال پیدا کند . آمریکائیان با شعار" اتحاد یا مرگ "
(Unite or Die )
با یکدیگر متعهد شدند . همگی آنها اگر چه از ملیت های گوناگون بودند، مذاهب مختلف داشتند، زن و مرد و کودک، برده و آزاد، سیاه و سفید همه در این مساله هم عقیده شدند که آینده خودشان ، فرزندانشان، و کشورشان بسته به استقلال و آزادی کشورشان است. این بود که فریاد زدند
" یا آزاد زندگی کردن و یا مرگ "
Live free or die: Death is not the worst of evils
در همین هنگام در میانشان یک تشکل بسیار مهم شکل گرفت که نقش بسیار مهمی درپیروزی آنان داشت. این تشکل که به آن Minuteman گفته میشد ( مردان دقیقه ای - مردمان لحظه ای ) کسانی بودند که در در طول روز مشغول کارهای عادیشان بودند. کشاورز بودند. کارگر بودند . مغازه دار بودند ، روستایی بودند ، شهری بودند ، ولی اینها از طریق یک شبکه گسترده ، فعال و خیلی متحرک آماده بودند که خود را در ظرف چند دقیقه آماده کنند و به جنگ نیرو های بریتانیا بروند.
از آنچه گفته شد این طرح ارائه میگردد :
در هر شهر دو ساعت در طول روز در نظر گرفته شود. به طور مثال ساعت ۹ صبح و ۴ بعداز ظهر . این ساعت ها در هر شهری میتواند متفاوت باشد. این ساعت ها بهتر است در ساعت شلوغی باشد و در مواقعی باشد که کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان بتوانند در آن شرکت کنند . محل ها میتواند معین باشد یا نباشد . اگر در یک محل در ساعت معین وضیت مناسب نبود هیچ الزامی به تضاهرات نیست ، میتوان آن را در ساعت و یا روز بعد در محل دیگر انجام داد.کافی است که چند نفری آن را شروع کنند ، بقیه به آن خواهند پیوست.
با این تاکتیک دولت اشغالگر کودتا هر روز مجبور است که نیرو بسیج کند و در همه جا باشد ، که این امر برایش عملی نیست و دیر یا زود از هم میپاشد .
ملت ایران هیچ کم و کسری از ملل دیگر دنیا ندارد. ملت ایران پیروز است اگر متحد شود و کوشش کند.

۱ نظر:

  1. پیک نوروز
    نویسنده : ضیا کیامهر - ساعت ۱٢:٢٥ ‎ب.ظ روز ٦ اسفند ۱۳۸۸
    چهره سیاه میکنم
    چون شب چله های تار
    جامۀ سرخ بر تنم
    رنگِ دل دانۀ نار

    پای نهم به کوچه ها
    رقص کنان چو شعله ها
    پیکِ بهار و نو شدن
    در قدم و ترانه ها

    باز کنید پنجره ها
    چلّۀ شب نخفته ها
    عمر سیاهی بسراست
    آب روان به جوی ها

    آتش مهر ، فروغ دل
    از شب تار چله ها
    بر سر کوی آورید
    شراره در شراره ها

    دست بدست هم نهید
    سرود مهر سر دهید
    روشنی آتش دل
    بر تن شب بیفکنید

    راه زنید به ابرها
    نغمۀ باران بشوید
    خاک وطن دلتنگ است
    خورشید رامهمان شوید

    دانه نهید با امید
    آب زنید پر امید
    سبزه به کوچه ها برید
    جشن بهار میرسد

    پاسخحذف